26-453 חוזרת מן המתים: פרק שלושים-ואחד, המרכב ד'.

מהמרכז – גוף המכונית – אנו עוברים עכשיו להיקף: לכנפיים, למדרגות ולמכסה המנוע. אלו כביכול חלקים שאינם חיוניים ומי שמחפש הוכחה לכך יכול למצוא אותה כאן:

סרטון המוכיח חד משמעית כי רובר P2 יכול לנסוע ללא חלקים אלה, ואף ללא אויר בלפחות אחד מהגלגלים. אבל לא זו כוונתנו בשיפוץ הזה, נכון?
חלקים אלה חשובים מאד בעיצוב דמותה של המכונית – והם גם בקו הראשון של ספיגת חבטות, שפשופים ואווירה עוינת ומשום כך גם לעיתים רבות עקומים ומצולקים. במסגרת הפירוק הכללי הוסרו כל הכנפיים מהמכונית. כל אחת מהן זכתה לטיפול משלה, ובאותה הזדמנות נחשף גם האיזור במרכב אותו "כיסתה" – לטיפול משלו.
כך נראתה כנף קדמית מיד לאחר הפירוק:

Front wing just after removal

מבט זהיר בתמונה יגלה שהכנף מורכבת בעצם משני חלקים – חיצוני ופנימי התפורים יחד במשטח החיבור לגוף (איזור החיבור מסומן בחיצים אדומים).
שני חלקי הכנף הופרדו זה מזה. החלק החיצוני היה זקוק לגירוד צבע ותיקוני פחחות. כך הוא נראה בסיומם:

Outer part of the front wing after paint removal

 

Side view

החלק הפנימי היה זקוק בעיקר לניקוי יסודי והסרת חלודה. אי-לכך הוא נשלח ל"תרשיש" לניקוי בחומצה וגילוון:

The valances after acid cleaning and galvanizing

גם הכנפיים האחוריות עברו טיפול דומה:

Rear wings got a similiar treatment

כאן נראית כנף אחורית שמאלית, עם החור של פיית מילוי הדלק, כשהיא חובקת אופנוע עתיק המצפה גם הוא לשיפוץ.
זאת אחותה הימנית:

Right rear wing

כל הכנפיים הללו מצפות מעכשיו לתורן לצביעה ולהרכבה מחודשת על המכונית.
הרובר גבוהה במידה ניכרת ממכונית נוסעים בת ימינו, ולעלות אליה, טענה המסורת, יש צורך במדרגה. המדרגות הללו מחופות בגומי בעל תבנית מיוחדת (הארוז בינתיים יפה בחבילה וממתין לתורו). במהלך השנים וההזנחה הכללית הצטברה לחות בין הגומי והמתכת והחלודה פשתה בה. אורי לא רק פירק את המדרגות הללו מן המכונית אלא גם פירק אותן עצמן (כל אחת מהן מורכבת משני חלקים):

Runing board

The runing boards were in a very bad condition

כפי הנראה המדרגה השמאלית אבודה, ותמסר לטינו שיצור לה רפליקה.

madra
מכסה המנוע מורכב מארבעה חלקים עיקריים. שניים עליונים, ושניים צדדיים. הנה הם, רגע אחרי ההסרה מהמכונית, ממתינים לתורם:

 

Bonnet

Bonnet galvanized

Bonnet central axis

Each bonnet had been crafted by hand

בין שני חלקי המכסה העליונים מחבר מנגנון המאפשר פתיחת אחד מהם בעוד השני סגור. המכסה פורק לחלקיו ונשלח ל"תרשיש" עם המנגנון לניקוי וגלוון. כך נראו החלקים השונים כשהגיעו חזרה: וכך נראו חלקי המנגנון ה"תופרים" את שני חלקי המכסה יחד, ומאפשרים פתיחת כל צד בנפרד:החלק התחתון בתמונה שלמעלה הוא רצועת פלב"ם המחפה על הציר (במרכז). טינו ישר וליטש אותו והוא נראה כמו חדש – למרות ששים וחמש שנותיו.
כשמדברים על מכסה המנוע יש לציין עובדה מעניינת. ההתאמה הסופית של החלקים למרכב נערכה במפעל באופן ידני, לכל מכונית בנפרד. ראיה לכך אפשר לראות בתמונה הבאה:החיצים הכחולים מסמנים את המקום בו נתפרה למכסה המנוע הארכה כדי שיתאים במדוייק למקומו. התמונה הבאה, שצולמה בביולי, המוזיאון הלאומי האנגלי למכוניות, מראה מה קורה כשיש אי-דיוק בהתאמה:

Photo had been taken at Beaulieu

ומאליו ברור שגם הם נזקקו לפירוק משנה כדי לחדש את מנגנון הפתיחה והסגירה שלהם, את התפסים ואת הידיות השונות.
כך הם נראים אחרי הפירוק:

Bonnet side panels

שימו לב שהמכסה העליון אינו מתאים בדיוק למעטפת הרדיאטור, וקצר ממכסה הצד.
ואם מזכירים את מכסי הצד – סימן שהגיע תורם.
כך הם נראו עם הפירוק:

Naked side panels

וכך נראים חלקי המנגנון אחרי הניקוי והגילוון:

Galvanized side panel componnents

וגם אלו:נראה מסובך, לא? איך נדע להרכיב אותם נכון בחזרה? יש דוגמה:

למכסי הצד יש ידיות המפעילות את המנגנון ומאפשרות פתיחה וסגירה. הן נשלחו לפרדי בולטון (פרטים נוספים עליו ניתן למצוא כאן: http://wp.me/pXLKy-cD ) לחידוש וצפוי להן עתיד מזהיר.

Side panels handels

ואם מזכירים את פרדי, ואת מכסה המנוע, אי-אפשר שלא להזכיר את מעטפת הרדיאטור שחידש, וטינו התקין לה מגן-אבנים:

Refurbished and re-chromed radiator surround by Freddy Boulton. Badge by Pamela David

ובזאת נסתפק להפעם.

NEXT: http://wp.me/pXLKy-p6

PREV:  http://wp.me/pXLKy-od