אוגוסט 08

תגיות

ד"ר רוז, חקר המוח ושגעונות קטנים אחרים (ח’)

בפרק הקודם התברר כי עם בוא החורף נפסק השפוץ והמכונית הוחזרה לד"ר רוז בבושת פנים. אבל הנה הגיע האביב, אביב 2010, והעבודה התחדשה. מה קרה? איך התפתה הד"ר להשקיע עוד כסף בבור הזה, חסר התחתית? והאם זה השלב בו הולך הכסף הטוב אחרי הכסף הרע?

הדו"חות ממשיכים להגיע וכמובן החשבונות, אבל משום מה מתמעטים הצילומים וגוועים. נאלצתי להשלים ממקורות אחרים, וגם להתערב מעט בטקסט כדי שהקוראים יצליחו להבין על מה בכלל מדובר. אני לא בטוח שהד"ר הבין את הדו"ות שקיבל, למעשה אפילו מקננת בי ההרגשה כי הטקסט הזה היה עמום בכוונת מכוון. האם חלק מן העבודה כבר בוצע בעבר? מכיון שבתמונות דיגיטליות מובנה (וחבוי) תאריך צילומן, חשפתי והוספתי אותו לכל אחת מהתמונות שצולמו בסדנה.

הנה דו"ח האביב:

18 במאי 2010

פרד יקר,

אחרי פיגור ניכר בלוח הזמנים, עקב עומס העבודה הגדול, שוב מתקדמת העבודה על רכבך. חזרנו לקצב התקדמות מעולה. לוטים הדו"ח התקופתי, פירוט שעות העבודה והחשבון שלך.

תקציר העבודה שבוצעה

מפח אלומיניום בעובי 1.2 מ"מ נגזרו חיפויי שני הספים. (3 ינואר 2010)

chipooi-kaze

Sills continued

הם עובדו בלחצנות ועוצב בהם העיקול לכל ארכם – כמו במקור, על ידי שימוש במכונת כיפוף.

כך נראה פנים מכסה תא המטען, ללא תפס הגלגל הרזרבי:

boot-lid

The rear cover

הוא אמור לסגור את הפתח הבא:

lelo-michse-ta-mitaan

Should fit here

כאן נראה מכסה תא הגג המתקפל; כשהגג מקופל הוא נמצא מתחת למכסה הזה. הרי הוא פתוח:

michse-gag-patuach

Folded roof cover

מכסה הגג פתוח ומכסה תא המטען במקומו וסגור

michsim

Nice fit

שניהם סגורים:

michsim1

מפח אלומיניום בעובי 2.5 מ"מ נגזרו קטעים ליצירת מנשאי תא הגלגל הרזרווי (בתוך מכסה תא המטען).

כך הם נראו בתא הגלגל הרזרבי בטרם שיפוץ (30-09-2009).

tefes-boot-makor

Before

tefes-boot-makor1

הם עוצבו תוך השקעת זמן ניכרת והותאמו למקומם, ואז רותכו עד שדמו למקור. אחרי שהוצבו במקומם, נקדחו החורים הנחוצים לסמרור והמכלול סומרר למקומו. (25-01-2010) (על התמונה מודפס 04-01-2010)).

tefes-boot-0

Rear cover and spare wheel holder repairs

חיבור מכסה תא המטען למקומו כלל את כל זרועות הבטחון, ואת הכנסת הגלגל הרזרווי למקומו ובדיקת התאמתם זה לזה והתפקוד התקין של המכסה. (28-01-2010).

zirim1

Testing

הכנה לצביעה וצביעה של כל חלקי הפלדה של המרכב שהוחלפו או תוקנו. צביעה במברשת בצבע יסוד משמר על בסיס אבץ וגימור בצבע שחור מבהיק.

מפח אלומיניום בעובי 1.2 מ"מ נגזרו חלקים לשיפוץ קשתות הגלגלים האחוריים. בלחצנות קופלו קצוות החלקים ונוצר מהם אוגן חדש לעיגונם. גיזום החלקים כדי שיתאימו, סימון החלקים בדופן האחורית הזקוקים להחלפה ואז חיתוכם והצמדת החלקים החדשים במקומה באמצעות מהדקים. ריתוך טיג הדרגתי עד קבלת תפר חלק. ביצוע הנ"ל גם בדופן הנגדית, ובנוסף תיקונים רבים בחלקים אחרים ובצורה דומה. תיקון סדקים וחורים רבים בחלקים אחרים של הדופן האחורית. השחזת כל הריתוכים לקבלת משטח חלק תוך שימוש בגלגל אנגלי במידת הצורך. הצמדה זמנית של החלקים שתוקנו לשלד העץ לבדיקת התאמה, ותפעול של מכסה תא המטען תיקון כנדרש לקבלת קווים נכונים ותפעול חלק.

הסרת כל החלקים והכנתם לצביעה לפני הרכבה סופית. טיפול נוסף בשלד העץ נגד תולעים.

יצור חלקי תיקון לקיר האש, הכנתם לצביעה וצביעתם במלואם.

התחלת ההרכבה של חלקו האחורי של הרכב. הצבת החלקים על שלד העץ וכוונה למקום הנכון. תוך שימוש במסמרים מגלוונים, הצמדת חלקי האלומינים לעץ בצורה הדרגתית מאחור לפנים. קידוח מעטה האלומיניום, הכנפיים הפנימיות העשויות מפלדה, ואז סימרור חלקי האלומיניום למקומם. כנ"ל בצד השני.

בדיקת הכנפיים האחוריות ואחר הברגתם למקומם תוך שימוש בברגים חדשים במידה המקורית*.

הרכבת מכסה תא המטען, וידוא שהכל בסדר ואז הוצאת כל אמצעי התמיכה מן המכונית.

נכון לעכשיו נמשכת התאמת הדלתות למקומן, יצור סיומות הספים ומכסה תא הגג המתקפל. אחרי כן נעבור לכנפיים הקדמיות, מכסה המנוע וכיו"ב. לא נראה כי צפויים קשיים מיוחדים. בינתיים אני מצפה לתגובתך וסמוך ובטוח כי אזכה באישורך.

הפרק הבא NEXT

הפרק הקודם PREV