יולי 29

תגיות

ד"ר רוז, חקר המוח ושגעונות קטנים אחרים (ד’)

בשנת 2009 כבר היה ד"ר רוז גימלאי. ספון בביתו, מוקף בילדים ונכדים. כל חייו הצניע האיש לכת, לא קנה בורג מיותר, וכל מה שהיה יכול לעשות בכוחות עצמו – עשה. ועכשיו הגיע הזמן, אולי ההזדמנות האחרונה, להגשים חלומות ישנים. לשפץ את הטוּרר! את ההוא הכלוא שם במוסך כבר 35 שנים, ומתגעגע לימים יפים יותר.

ד"ר רוז החליט שהפעם יעשה זאת בגדול: הוא ימסור את המכונית לאחת מחברות השיפוץ האנגליות הנודעות, המפארות בתוצרתן המרהיבה כל אירוע רכב מהשורה הראשונה, כל מגזין רכב מנייר כרום, וכל אתר שובה לבבות.

סדנת שיפוץ המצלמת ואף מסריטה כל פעולה ותתפעולה הנערכת על הרכב, הפועלת לפי סטנדרטים מחמירים תוך נאמנות קנאית למקור, ואי לכך גובה 35.0 GBP לכל שעת עבודה (כ 200 ש"ח במונחי 2009), (לא כולל מתכלים כגון נייר ליטוש ודיסקים) – ולפני מע”מ, כמובן.

חברה המנפיקה דוח"ת ממוחשבים, מפוארים ומפורטים המספרים מה נעשה בכל רגע ורגע, ומסכנים את בריאותו של מנהל הבנק.

וכך, בעיקבות התכתבות ידידותית, בשלהי אותו קיץ, ליתר דיוק בראשון לספטמבר 2009 – הגיע גרר לקוטג’ של ד"ר רוז בקרדיף ונשא את הטורר לסדנה.

החיוב לא אחר לבוא גם הוא, מפורט על השניה:

ts1

כן, כך חלפו להם 1186 הפאונדס הראשונים (כ 7200 ש"ח) – הסנוניות הראשונות שבישרו לד"ר שלנו מה הולך לבוא אחריהם. כי הדוחו"ת שהגיעו לאחר מכן – הזכירו את השיר הידוע "וחוץ מזה, מרקיז, הכל בסדר" ואולי אפילו את סיפורו של איוב "עוד זה מדבר, וזה בא". תחת כל פנל שהוסר לתיקון התגלה חורבן גדול ממנו: המכונית היתה לברות החלודה, הרקב, שיני עכברים, תיקנים – ותולעי עץ.

היום הראשון. המכונית נכנסת למוסך:

100_0148

100_0149

הפירוק מתחיל:

100_0168

הפירוק, יש לציין, נערך לפי הספר: מסירים את הכנפיים הקדמיות והרדיאטור כמכלול אחד:

100_0170

ואחר מוציאים את המנוע. אבל זה נעשה בחובבנות, והראיה: הפולי השבור, תקלה חוזרת ונשנית אצל מכונאי רובר לא מנוסים.

100_0171

בשלב הבא הוחל בפירוק חלקו האחורי של המרכב: תא המטען ואיכסון הגלגל הרזרבי.

100_0175

גם המושבים והריצפה הלכו ופורקו:

100_0176

והאשיה הלכה ונחשפה:

100_0182

"אוי־אוי־אוי" אומר המומחה (או איך שלא אומרים זאת באנגלית):

100_0186

המרכב עשוי מאלומינים, וזה, רואות העיניים, פשוט מתפורר:

100_0189

תא הגלגל הרזרבי קרוע:

100_0192

גם הכנפיים האחוריות במצב ביש:

100_0202

100_0203

כדי לשמר את המיקום המדויק של כל חלק (לקראת ההרכבה מחדש) נבנית ומורכבת על האשיה קונסטרוקציית ברזל:

100_0516

מכלול תא המטען מפורק ומוצא מן המכונית:

100_0208

עד כאן פרוק. על קטע זה מוגש חשבון נאה:

cheshbon1

זהו. עוד כלום לא קרה, רק גרירה ופירוק חלקי, וכבר הוגשו חשבונות על למעלה מ־7000 פאונדס. מה עובר במוחו של חוקר המוח שלנו, ד"ר רוז?

על כך, ועל הרבה יותר מכך, בהמשך

הפרק הבא NEXT

הפרק הקודם: PREV