שירת העפרוני (חלק ב)

ברזלים מעופפים שעושים בום.

ה.

בבוקר המחרת התייצבנו במחנה כורדני, עם המסמכים וצו-התנועה והכל. הביאו אותנו לרחבה בה חנו 30 הלארקים, ומסרו בידינו קרטונים המכילים 30 מקלטי רדיו תדיראן, רמקולים ואנטנות, וזהו.

עכשיו היה עלינו להתחיל בעבודה. לא קיבלנו שום הדרכה, הסברים או חומר בכתב, ולאיש מאיתנו לא היה נסיון או ידע קודם בהרכבת מקלטי רדיו במכוניות. היה עלינו להמציא הכל בעצמנו, מהתחלה.

זו היתה השנה הראשונה אחרי איחוד המפעלים "תדיר" ו"ראן" ודגם מקלט הרדיו למכוניות הראשון שייצר המפעל המאוחד: “אוניברסאל 1”. הרדיו (לגלים בינוניים בלבד) היה מסוגל לפעול במתחים 6V ו 12V ובקוטביות חיובית או שלילית.

הרי התרשים החשמלי שלו:

בפרט שימו לב להערות הבאות, בגוף השרטוט:

לפני האיחוד יצרה חברת תדיר מקלט רדיו למכוניות בשם "תדיר טרנסיסטור" (שבעצם הכיל שני טרנסיסטורים – היתר היו מנורות רדיו) הקטע בסכמה שלו העוסק בתדירות הביניים נראה כך:

ותדירות הביניים היתה 262.5 קה"ץ. שימו לב שהערך מצויין בשרטוט כ Kc (קילוסייקל) – צורת סימון ישנה שיצאה…

View original post 1,266 מילים נוספות