צבע חדש לרובר הירוק: ו

היה היה גנרל אחד עטור ומעוטר; כולו עוז וגבורה, הוד והדר. ובכל זאת, בכל פעם שהופיע בטלויזיה נמשכה העין, להכעיס, ולמרות כל הנ"ל, דווקא לשומה המכוערת שהיתה בין פיהו ולחיו. עד שעשה מעשה וקם יום אחד והסיר את אותה שומה.

גם הרובר, למרות היותו בסך הכל אוטו אחד קטן, שעומד שם בפינה בצד, סבל מבעיה דומה – וכבר עמדתי עליה כאן.

כן, כן, אני מתכוון למכסה המנוע שאינו נסגר כהלכה. וכבר ציינתי שם שזו בעיה כרונית, וכל מה שניסיתי עד עתה לא עזר בעניין. מתחת למכסה המנוע, אבל, הייתה בעיה נוספת. שנים רבות כלל לא ידעתי שזו בעיה – חשבתי שכך זה צריך להיות – וזהו. אני מתכוון לכך שיציאת משאבת המים לא נמצאה מול כניסת המים לרדיאטור, אלא סנטימטרים אחדים לצידה, כך זה נראה:

brag

רואים את ההסטה? אולי בתמונה הבאה זה יראה יותר ברור:

lamed

זה נראה מוזר, לא טבעי, אבל כך זה היה תמיד. הסקתי מכך שאיני יודע משהו – וכמובן שלא ידעתי מה.

אבל כשנסתיים השיפוץ של 26-453, הרובר האדומה, התברר כי קיימת דרך להרכיב את המכונית כך שכל דבר ישב במקומו ההגיוני. לא רק פיית משאבת המים מול פיית הרדיאטור, אלא גם מכסה המנוע יסגר היטב ובאופן שווה בכל צד.

ופתאום עלה החשד בליבי שיש קשר בין שני הדברים: מכסה המנוע נישען, בחלקו הקדמי, על הרדיאטור. המרחק האופקי בין הפיות גרם לכך שצינור הגומי המקשר ביניהם התעוות מאד ואי לכך הפעיל כוח על הרדיאטור שהיטה אותו במידה מסויימת (יש לזכור כי לאשיית הפלדה של הרובר ולצורך העניין של כל כלי רכב – יש גמישות מסויימת). הרדיאטור נטוי – מכסה המנוע לא יסגר כמו שצריך.

משאבת המים מחוברת למנוע, ומכיון שכך מקור השגיאה הוא בחיבור המנוע לאשיה. המנוע "יושב" על שלוש גומיות – שתיים מלפנים ואחת, גדולה, מאחור. (פרטים מלאים כאן)

הגומיות הללו כבר היו בלויות למדי, ואי לכך היו החשודות הראשונות. החלפתי אותן בחדשות – ודבר לא השתנה. אז מה קורה כאן?

במקרה או שלא במקרה שבתי לעיין בקטלוג החלפים של הרובר, בסעיף תושבות מנוע, הנראה כך:

engineP3

ומה עינינו רואות? לא רק שתושבת ימין שונה מתושבת שמאל – אלא אף יש הבדל בין תושבת שמאל של מכונית עם הגה שמאלי ומכונית עם הגה ימני. כך נראות התושבות ליד בלוק המנוע (מס' 64 ו 65 בציור):

engineP4

הן מחוזקות לבלוק בברגים, ואי לכך גם ניתנות להחלפה זו בזו

מה בדיוק מורכב על הבלוק ב 26-069 לא ידעתי, וגם לא היתה גישה המאפשרת קריאת המק"ט מפני החלק, מהעדר גישה נאותה.

על מדף החלקים היו מונחות תושבות אחדות כאלו. רק על אחת מהן, זו המתאימה למכונית LHD היה המק"ט המופיע בספר. על היתר היו מוטבעים מספרים אחרים. איך מבצעים את ההתאמה? למזלי, בפינת המחסן התגלגל בלוק ישן של רובר 12, עם התושבות עליו. תושבות אלו מתאימות גם לרובר 10, כי הבלוקים של שתי המכוניות זהים. כך זיהיתי כי התושבת השמאלית היא 05812 והימנית 05813.

מה שנותר הוא לפרק את התושבות מהמנוע של 26-059 ולבדוק. זה לא פשוט כפי שנשמע כי יש להסיר את הרדיאטור, ולשחרר את הידוק תיבת ההילוכים לגומיה האחורית – אבל לאחר שזה נעשה התברר מיד כי התושבות אכן היו הפוכות!

peruk

החזרנו כל אחת מהן למקומה, ופיות משאבת המים והרדיאטור הסתדרו בשורה:

achrei bamakom

עוד צעד קטן לרובר הירוק….

NEXT

PREV