צבע חדש לרובר הירוק ד'.

תוך כדי קילוף הצבע מסביבות החלון הקדמי התגלו מספר פגמים בפח עצמו:

makot

שהיה הכרח גמור לתקנם. יש לעשות זאת, כמובן, מבלי לקלקל חלקי מרכב אחרים הנמצאים בקרבתם. גם את המגבים, מגיני הגומי של ציריהם, ובעיקר את ה"רציפים" הקטנים אליהם מעוגנים המגבים כשהחלון הקדמי פתוח, הסירה דפנה, ומצאה מתחתם לא מעט חלודה עתיקת ימים. כל אלו תוקנו:

makot1

אבל אז התעוררה השאלה – כיצד יהיה ניתן לצבוע את כל המקומות הללו בלי להזניח או לפגוע בחלקים הסמוכים מאד אליהם, כגון שפת החלון הקדמי. מה עושים? מפרקים. החלון הקדמי ברובר הוא חלון מתרומם, וכדי להסירו יש לנתקו מהצירים עליהם הוא מסתובב. צירים אלה נמצאים תחת ריפוד הגג; האם קיימת דרך להגיע אליהם בלי להרוס אותו?

כדי לדעת הבה נחזור לרגע לריפוד של הג'ינג'ית – 26-453.

זוכרים את החלקים הללו?

tops

כך נראה מבפנים החלון הקדמי כשהם במקומם:

אלו בדיוק הם החלקים המסתירים את הצירים המדוברים, אשר כשלעצמם מוסתרים על ידי החלק הבא:

שלתדהמתי כלל לא היה מורכב ב 26-069!

(חלק זה בדיוק הוצא לאחרונה למכירה באי-ביי על ידי אדם שלא מוכן למכור לישראל, ימ"ש):

break460

אליהם מחוברים סוככי הסינוור וראי הדרך:

את כל אלה היה עכשיו צריך לפרק – מה שגם נותן הזדמנות טובה לחידושם, ולהוסיף את החסר. אחרי שהוסרו, גילתה דפנה את הסוד הבא:

windscreen1

שאיפשר להסיר את החלון הקדמי ללא קושי מיוחד. הרי הסוככים עם תפסיהם\ציריהם שצופו מחדש בכרום:

sochech1

sochech2

כך גם נעשה למרסני המגבים (באנגלית הם מכונים ramps}:

ramps2

ולראי הדרך:

rei

והרי המכונית וחזיתה מוכנים להמשך העבודה:

s4

עוגני הדלתות (באנגלית: strikers) הוסרו גם הם, כדי שהצביעה לא תפגע בהם. במקורם היו מצופים בכרום, אבל צביעות רשלניות קודמות, צביעות דלות-תקציב, פגעו בכרום וכיסו אותם בצבע שלא היה צריך להיות עליהם. גם הם נמסרו לרפי לציפוי מחדש:

striker1

והרי המכונית, צבועה כבר בצבע יסוד וממתינה להמשך.

y4

עכשיו הגיע תורו של מכסה הגלגל הרזרווי, ואל יקל הדבר בעיניכם.

כך נראה מדור הגלגל הנ"ל במיטבו:

micha

אבל כך נראה, אבוי, המכסה של 26-069 בתחילת העבודה:

mich-af

וכך, לעומת זאת, נראה אותו המכסה כשהיה מוכן לריפוד, בג'ינג'ית:

mich-target

עם פסי העץ שלו המהודקים במסמרות נחושת, שישמשו כמקשר בין חומר הריפוד והפח ממנו עשוי המכסה. כדי להגיע למצב זה נמסר המכסה תחילה לטינו על מנת שיכין את חלקי העץ הנחוצים. לאחר מכן חזר לדפנה להכנה לצבע:

michse-y1

michse-y2

ואלון צבע בצבע יסוד:

michse-y3

עין בוחנת תזהה כי חסרים תפסים אחדים בחלקו התחתון של המכסה. תפסים אלו ילקחו מתורמת (טגנסקי) שאבריה מצפים להשתלה מזה עידן ועידנים:

mich-yashan

ונסיים הפעם במנגנוני העלאת והורדת השמשות בדלתות. מהדקי החלונות, שמשמשים גם כמסילה לגלגילות המרימים, נשלחו לניקוי וגלוון ב"תרשיש", וכך הם נראים עכשיו:

mesilot2

מהמרימים עצמם פורק הקפיץ לפני שנשלחו לגלוון, וכשחזרו הורכב מחדש:

mangenon1

אלו מנגנוני שתי הדלתות האחוריות ודלת הנוסע הקדמי (משמאל!). כזכור (אולי) מנגנון דלת הנהג היה מאולתר, והגיע הזמן להחזיר אותו למקוריות. הצלחתי להשיג אחד במצב מצויין (יחי פרדי!) והוא שיחזור לפאר את הרובר הירוק המתחדש. זה מנגנון מטיפוס quick winding (עם הידית הארוכה):

mangenon-new
NEXT

PREV