26-453 חוזרת מן המתים: פרק מאה שלושים ושבעה – הופעת בכורה.

וגם היום הזה מגיע: מכונית היא לא רק אוסף מכלולים וגוף מחוטב ושזוף – מכונית צריכה לנסוע, ובסופו של דבר אין מנוס אלא לקום ולבדוק אם היא מסוגלת לכך, הלכה למעשה.

בדקנו בזמנו כל מה שהיה ניתן לבדוק על אשיה סטטית – אבל היו דברים לא מעטים שאי אפשר היה לבדוק עד שהמכונית מורכבת וכוללת את מערכת החשמל שלה, ואת מערכת החשמל לא היה טעם להרכיב לפני שנשלמת הצביעה. בין הדברים שמעולם לא נבדקו בפועל, בפעולה, היו מערכת הבלימה, תיבת ההילוכים והמצמד, והסרן האחורי על מכלוליו – וכזכור כולם נבנו מחדש.

והנה, סיימנו להרכיב מחדש את מערכת החשמל והגיע הזמן לבדוק הכל גם יחד. הסיכוי לגלות טעות או כשל אינו זניח – אבל הוצאה עכשיו של תיבת ההילוכים למשל, מן המכונית, ופירוקה מחדש נראה כסיוט. אפילו הוצאת הסטרטר ממקומו, במכונית הזאת, היא עסק ביש, כי היא דורשת פירוק ההגה

מיכל הדלק החדש טרם ראה טיפת דלק; בצנרת הדלק החדשה טרם זרם אפילו סמ"ק של הנוזל היקר והמסוכן; האם יהיו נזילות? האם יגיע דלק לקרבורטור?

האם לחיצה על כפתור ההתנעה תפעיל את הסטרטר? האם יסובב זה את המנוע? ואם התשובה לכל אלה חיובית – האם יתניע זה לאחר שנה שלמה של השבתה? לאחר חיווט מחדש של סליל ההצתה והמפלג?

האם תהיה טעינה? אולי ווסת הדינמו יעלה באש, ויקח איתו את הצמה החדשה, היפה?

האם המצמד יפריד? ויחבר?

האם ההילוכים ישתלבו כהלכה, ללא חריקות או קפיצות?

האם הדיפרנציאל, ששיפצתי לפני כעשרים וחמש שנה ושכב מאז מגורז ועטוף בניילון במחסן הישן במיתר יפעל בשקט ולא ישמיע יבבת תמרורים? האם הציריות, שנבנו מחדש בקושי רב, ישאו בעול?

האם הבלמים יעצרו?

עכשיו זה הזמן לבדוק כל זאת, רגע לפני שהמכונית נמסרת לידי הרפדים, או לא

זהו רגע האמת.

דפנה הביאה ג'ריקן דלק מתחנת דלק קרובה ואנחנו ממלאים לאט לאט את המיכל, מוודאים שאין נזילות מן המיכל. ואין – יחי טינו.

סבוב ראשון של המפתח, ומשאבת הדלק החשמלית מתחילה לטרטר, ולטרטר. זה סימן לתקלה בשאיבת הדלק. הצצה על חיבור צינור הדלק הראשי אל המשאבה מזהה נזילת דלק – מסקנה: יש להדק את מקטע הגומי ברצועות הידוק. אחרי שזה בוצע נראה היה שהדלק מגיע לפילטר בכניסה לקרבורטור. מאחר וכבל בקרת מתנע העזר שעל הקרבורטור עדיין אינו מותקן העברתי את הידית שלו למצב התנעה באופן ידני. הגפתי בזהירות ככל שיכותי את מכסה המנוע (דפנה טוענת שאני עושה זאת באלימות מוגזמת – מורשת רבת שנים מ 26-069).

ומעתה ניתן לסרטים לדבר זוג סרטים קלאסיים בהפקתו של הבמאי האגדי אלון נרוב:

אכן כן – הרובר הזקן התניע בלחיצת הכפתור הראשונה! בדיקה מהירה הראתה שיש טעינה ושלחץ השמן תקין.

יצאתי לאטלאט מן הסדנה. הרובר נוסע!

התברר לי מיד כי המצמד מאוד גבוה ושונה מאד ממה שאני רגיל בו ברובר השני – נקודה שתדרוש תשומת לב בהמשך. נקודה שניה שהתבררה די מהר היא כי דחיף ההגה אינו ממורכז כיאות, ורדיוס הסבוב שמאלה גדול בהרבה מרדיוס הסיבוב ימינה – גם זה טעון שיפור. רק נורת אזהרה אחת של המעצורים פועלת טעון תיקון. מחוון גובה הדלק אינו פועל (אם כי תוקן על ידי סיגל מ"אוו" לפני הרכבתו ונמצא אז תקין). גם נקודה זו דורשת את פתרונה.

מבחינים במכוניות בין רעשים יקרים ורעשים זולים (לתיקון). כל מה שצויין עד כה שייך לדברים הקלים יחסית לתיקון.

בסרטון נראה בברור עשן לבןכחלחל יוצא מצינור הפליטה. הנוכחים טענו כי אילו אדי מיים המתעבים באוויר הקר של יום החורף הבהיר ששרר סביב. יבדק.

אבל הדאגות הגדולות באמת: ההתנעה, תיבת ההילוכים, כולל ה Free Wheel, הדיפרנציאל, הציריות, הקפיצים, בולמי הזעזועים, מערכת ההיגוי, המעצורים – פועלים כולם. אפשר להמשיך בשיפוץ כמתוכנן, ובמקביל לתקן את הדורש תיקון.

ועכשיו, כשיצאה המכונית מתא הצביעה – ניתן גם היה לצלמה מצדדיה ולא רק מהחזית. הרי לסיום תמונות אחדות:

achor

Rear view

 

anafes

Side view

 

anafes1

The other side

 

running

Driving

 

zavit

 PREV: זוג צמות

NEXT:  עוד פרדה.