26-453 חוזרת מן המתים: פרק מאה ושלושים – הצביעה י"ד.

בשלב מסויים פקעה סבלנותי והחלטתי שאני לא ממתין יותר למסמרות הסוררות, התקועות בדואר האמריקאי, וביקשתי מטינו שיעשה בקסמיו וימיר את המסמרות החלולות שברשותי למסמרות מתפצלות – והוא אכן עשה כן.

למחרת כבר היו כל מנשאי מכסי הצד של המנוע מוכנים, ואף מורכבים במכונית. אלו האחוריים:

tfs-mich-zad

The webbing is correctly riveted to the side panels carriers

ואלו הקדמיים:

tfs-mich-zad1

Front side panel carrier

עכשיו ניתן היה להרכיב את מכסי הצד במקומם, לסגור את מכסה המנוע בידיות שלהם, צד אחר צד, ולהשלים את הכוון, לקראת צביעת פסהזהב.

likrat

Now the bonnet is ready for the gold line painting

 

likrat1

אבל עד שתתרחש הצביעה הזו יש עוד הרבה מה לעשות.

נתחיל במדרגות.

step1

A repaired step – bottom view

step4

Length

step3

Top view

המדרגות היו מחופות בכיסוי גומי יעודי, שחברת רובר ז”ל כבר לא מייצרת מזה יובל שנים. רפליקה שלו מיוצרת על ידי מייק קולדרי, ומפאת קוטן השוק, הוא מייצר כיסוי אחיד לכל סוגי הרובר. למכוניות רובר הקטנות יותר (קרי: רובר 10) יש לחתוך את עודף הגומי. אבל עוד לפני כן, התחבטנו בשאלה כיצד מצמידים את חיפוי הגומי למדרגה. מן המדרגות הישנות, הרקובות, ניתן היה ללמוד כי הצד החיצוני של החיפוי לפות בין שני חלקי המדרגה הצמודים זה לזה באמצעות שורת ברגים. אבל על הצד הפנימי לא נשארו שום עיקבות הברגה, הדבקה או סימרור. שיערתי כי הוא פשוט לכוד בין גוף המכונית והמדרגה. החלטנו לחתוך כיסוי אחד למידה המשוערת, ולבדוק את הרעיון, בטרם ממשיכים.

ראשית יש לסמן ולנקוב את החורים המתאימים בגומי לחורים שעל שני חלקי המדרגה. הגומי מיועד להיות "סנדוויץ'” ביניהם. כדי לעשות זאת הצמידה דפנה את יריעת הגומי למדרגה באמצעות שורת לחצנים:

madrega2

Fitting the step board cover

 

ואחר סימנה את מקום החור על ידי מעט צבע. החורים נוקבו באמצעות מקב 7 מ"מ, חורים עגולים ויפים, ועכשיו ניתן היה להצמיד את שני חלקי המדרגה זה לזה בברגים:

madre1

The holes had been marked and punched, and then the cover was fixed to the board using bolts

ואז לחתוך את העודפים:

madrega8

Cutting the surplus

בהתבוננות נוספת גילתה דפנה כי ניתן לקפל יפה את השוליים הפנימיים לתוך אחד מפסי החיזוק שבתחתית המדרגה. חיפוי הגומי נראה מתוח ויפה – אין אם כך צורך להדביק!

הנה דפנה בודקת, מבסוטה כולה, את "ישיבת" המדרגה המחופה במקומה:

dmabsut

Dafna is happy with the fitting

 

dmabsut1

בינתיים נשלמה הכנת החלק החיצוני של מכסה תאהמטען. גם המנעולים חוברו אליו:

bagage

The locker door is ready

לקראת חיבור הידיות אליהם יש לנקות את ההברגות משאריות צבע שדבקו בהם. מידת התבריג היא 2BA ויש להשתמש במברז מתאים:

bagage2

The handles threads are cleaned using a 2BA tap

עכשיו הכל מוכן לקליטת הידיות:

bagage5

Ready

והרי הן, על חלקיהן, מוכנות כמעט:

bagage6

Rechromed handles with gaskets and screws

זה גם הזמן להכין את השלט האחורי לקראת חיבורו:

shelet

The rear badge is ready too

 

shelet2

קצת צחצוח לא יזיק לו

כזכור, כל ארבע הדלתות של הרובר הן "דלתות התאבדות" ואני מודאג פן יפתחו יתר על המידה בשוגג ויפגעו. אי לכך יש לחבר את המעצורים שלהן, את מגבילי התנועה, בהקדם.

avtacha

Effective door stoppers are extremely important with suicide doors

ראשית מרכיבים את כרית הגומי על הנושא שלה, מכניסים לתוכה דיסקית יעודית מפח עבה, וסוגרים בפין מפציל (בתמונה הוא עדיין לא מכופף עד הסוף):

stop

Cotter pin is the wrong securing device

בקטלוג חלקי הרובר מצויין כי הציר עליו סובב ואליו מחובר הקצה השני של הנושא הוא מסמרה בדגמי 12, 14 ו 16 כ"ס, אבל פין מפציל בדגמי 10 כ"ס. אבל השימוש בפין זה הסתיים בדלת שאינה נסגרת כהלכה, ואפילו בנזק לצבע – ראו בתמונה הבאה:

stop1

Damage which the cotter pin had done

שימוש במסמרה גם כאן, ברובר 10, הציל את המצב.

stop2

Rivet is the right choice

עכשיו הגיע תור ידיות הדלתות. מתחילים בעוגנים שלהם, על עמודי המרכב. העוגן עצמו עשוי מפליז מצופה בכרום, וכמקובל כבר אז, בעל שתי דרגות תפיסה של הדלת. כבכל חלקי המרכב אחרים של הרובר, ישנה גם כאן אפשרות לבחור את המיקום המדוייק של העוגן, כדי לפצות על חוסר ההדירות בייצור החלקים השונים, כולל הדלתות. על כל וחלק וחלק ממרכב הרובר להיות מכוון ומותאם ידנית. לשם כך, בעמוד עצמו נוקבו חורים גדולים למדי. בצידו האחד מחובר העוגן, ובצידו השני לוחית הברגות. כשמחברים את העוגן ללוחית בברגים, בלי להדק אותם, ניתן להזיז את שניהם יחד ולהביאם למקום הנכון, תוך תהליך של ניסוי וטעיה – תהליך מתיש למדי.

הרי אחד העוגנים במקומו:

ogen1

Door stricker

יש להיות זהירים ביותר בזמן החיבור הזה כדי שלוחית ההברגות לא תישמט ותיפול לתוך המרכב ותעלם בתוכו לעולמים. כזכור, המרכב עשוי מצמד פחים בעלי רווח של כשני ס"מ ביניהם, והלוחית נמצאת בין שניהם. המברז עזר לנו כאן מאד בהרכבה, משמש כהבטחה כנגד האסון הפוטנציאלי הזהmichse

NEXT: הצביעה ט"ו.

PREV: הצביעה י"ג