26-453 חוזרת מן המתים: פרק מאה עשרים ואחד – השלמות ב'.

פרשת הפנסים טרם הסתיימה. עדיין לפנינו אור הערפל (אור המעבר לשעבר), פנס הנסיעה לאחור, תאורת הפנים והאיתות. שלושת האחרונים ימתינו לאחד הפרקים הבאים – הפעם נתמקד באור הערפל.

הפנס הוא לוקס FT57 – שהיה בשמוש במכוניות בריטיות אריסטוקרטיות בשנות השלושים והארבעים.ft57

f

זה פריט נחשק למדי על ידי אספנים וניתן לרכוש אותו ביוקר משופץ או כרפרודוקציה באתרים כגון גריגוריס

או לחילופין לזכות בו בהתמודדות לוהטת ב-eBay.

מחזיר האור עשוי מארד כבוש ומוכסף בצידו הפנימי:reflec

העדשה יצוקה מזכוכית עבה, קמורה עם מגרעת המתאימה לשגם המובנה במחזיר האור:lens

בין שניהם נמצא אטם מגומי שתפקידו לא רק להגן מפני לחות ואבק אלא גם למנוע מהפנס מלקרקש; ברוב פנסי ה"מציאה" שתמצאו ב eBay נעדר האטם הזה:atam1

את האטם רכשתי ממייק קולדרי. העדשה, האטם ומחזיר האור מהודקים למכסה הפנס על ידי קפיצי M, בדיוק כפי שהדבר נעשה בפנסים הראשיים:heedook

michse

הרי גוף הפנס ובית הנורה.goof

השתמשתי כאן בנורה מחוזקת בת 45W עם בסיס מסוג BA20S – דהיינו ביונט בקוטר 20 מ”מ עם מגע יחיד (זה יהיה אחד המקומות שבעתיד יהיה כדאי לבדוק להם לד כתחליף).lahat

והרי היצירה המוגמרת, מהודקת בתפס הקפיצי שלה:finfin1fin2

 פריט נוסף שהכנתו הסתיימה הוא מגירת הכלים. עיקרה הוא מגירת השקעים העשויה יציקת גומי, למניעת רשרושים וקרקושים.

הצלחתי גם להשיג את המכסה הקדמי של המגירה וגם את הבסיס שלה – שניהם מעץ – ומסרתי אותם לחידוש לקיקי ואלירן, בוני הגיטרות. הרי התוצאה:meg

גם איסוף הכלים הושלם והערכה מלאה. הרי היא לפניכם:meg1

שלושת המפתחות הפתוחים, ושלושת מפתחות הצינור (עם הידית שלהם) – פורשים את כל מידות ברגי ה BSF שבמכונית, לפחות את כל אלה שסביר לטפל בהם בדרך (איש שפוי בדעתו לא ינסה להסיר את הפולי של גל הארכובה באמצע הדרך, כנראה). נוספים להם מפתח מתכוונן שהוא גם פטיש, פלייר, מברג, מד לחץ אוויר בצמיגים ומפתח T לפתיחת מנעולים שונים במכונית.

אחרון לפרק זה הוא השעון.

למעשה, השעון שהגיע עם המכונית הוא אחד הפריטים הבודדים שנראו טוב ועבדו מהרגע הראשון, ללא צורך בהתערבותי. אינני יודע כיצד זה קרה – כי אורך החיים של שעונים אלה קצר למדי, כפי שכבר נידון בעבר יתכן שהוא הוחלף בחדש זמן לא רב לפני שהמכונית הושבתה. היה לי ברור כי אם אחבר אותו כפי שהוא חזרה למכונית ימיו לא יאריכון; אבל מצד שני העדפתי בינתיים לשמר אותו כפי שהוא. במקומו העדפתי לשקם שעון שהוסר לפני שנים רבות מאחת התורמות, ולצייד אותו במגעים אלקטרוניים למען יאריכון ימיו .

הסקלה של השעון הזה היתה שרוטה ודהה, כמוה כמחוגים, וחסרים היו לו מכסה הזכוכית והמסגרת שלו. הפרק הנ"ל הסתיים בהכנת קובץ תמונה של סקלת השעון כפי שהיא אמורה להראות.

לפי המלצתה של דפנה מסרתי את הקובץ לאילת הגרפיקאית, שהכינה ממנה מדבקה בממדים המדוייקים ובעובי של 30 מיקרון בלבד, כדי שהדבקתה לא תפריע לתנועת המחוגים. אילת ושותפה למשרד אף הדביקו בהצלחה את המדבקה לסקלה הדהה וחוררו בה את החורים הדרושים.

אחרי ההדבקה הרכבתי מחדש את השעון, צבעתי את המחוגים ואחרי שהתייבשו החזרתי אותם לשעון ווידאתי שהם אינם מתחככים זה בזה או בסקלה.

מסגרת מכסה חדשה (100mm – Rim Full Vee for 100mm Gauges – Black) מצאתי בחברת הולדן עופר מ"אלגביש" בחולון חתך חלון זכוכית המתאים למסגרת הזו, רמי הזגג הדביק אותם יפה זה לזה וטינו הצמיד בזהירות את החלון החדש לשעון, וכך הוא נראה עכשיו:shaonshaon2

חיברתי אותו זמנית ללוח שעונים פנוי, הזנתי ב 12 וולט מספק מחשב, והתחלתי בהרצה ארוכה כדי לבדוק ולכוון אותו כך שלא ימהר ושלא יפגר:shaon1

next: http://wp.me/pXLKy-1gk

prev: http://wp.me/pXLKy-1ff