26-453 חוזרת מן המתים: פרק שמונים ושניים – הצביעה (ב).

ביום ראשון ניגשתי לקיקי ואלירן כדי לקחת מהם את דלתות הרובר ולהחזיר אותן לסדנת הצבע.

הדלתות פורקו מן המכונית בזמן הפירוק הכללי שנערך לה עם כניסתה לסדנה .

כפי שכבר כתבתי, מסגרות חלונות הדלתות, מעץ לבוד במקורן, היו במצב סופני והיה צורך לייצר חדשות במקומן.

The windows channels holders are missing

זו היתה ההזדמנות המתאימה להעביר אליהם את הדלתות: לא רק כדי לקחת מידות, אלא גם כדי שישמשו כאימום. קיקי הסביר לי כי במקורן היו עשויות המסגרות מעץ לבוד בעל שלוש שכבות. רצועה מעץ זה קשה לכופף במקביל לציר שלה, וקל יחסית לכופף בניצב לו. לבידים מודרניים עשויים משתי וערב ולכן קשה לכופף אותם בכל כיוון. אי לכך השיגו החברה הנ"ל רצועות מהגוני ברוחב ובעובי המתאימים. הכיפוף נעשה בעזרת מכשיר אדים מיוחד, תוך שימוש בדלת עצמה כאימום:

Since the doors are off the car its a good time to re manufecture them

בהמשך ילוטשו המסגרות וימשחו בלכה כפי שנעשה לשאר חלקי העץ. גם הברגים המיוחדים הדרושים להצמדתם לדלת כבר נרכשו ומחכים לשעתם.

אחרי שהדלתות סיימו את תפקידן בסדנת העץ הגיע הזמן להחזירן לסדנת הצבע כי תורן להיצבע הולך ומתקרב.

זו היתה גם הזדמנות להתרשם מהתקדמות הצביעה.

גוף המכונית שופשף שוב וצבע היסוד הזמני הוסר ממנו. זו היתה גם הזדמנות להשלים משימות פחחות אחדות, בעיקר בקשתות הגלגלים האחוריים ובכנפיים האחוריות, אך גם בעמודים המרכזיים סביב מפרצי הטרפיקטורים (כזכור בגלגול הקודם נסתמו המפרצים הללו ברצועות פח. הסרתן של אלו השאירה צלקות בעמודים).

הפעם נצבע גוף המכונית בצבע יסוד "אפוקסי". תכונותיו העיקריות: מגן מחלודה, ובעל כושר הידבקות מעולה. הוא יהיה בסיס טוב לשכבות הצבע שיבואו אחריו. אחד מיתרונותיו הוא ההידבקות הטובה שלו למשטחים מגלוונים. כזכור, רבים (אך לא כל) חלקי הרובר גולוונו.

הרי הגוף הצבוע אפוקסי בזוויות שונות ובשלבי עבודה שונים:

The body is sprayed with epoxy base

אחרי כל שכבה הוחלק הגוף ונצבע בשכבה נוספת.

הרי הכנף האחורית הימנית אחרי שלב האפוקסי הראשון:

השלב הבא היה צביעת הגוף בפוליאסטר. זהו צבע נוח לעיבוד (קרי: החלקה וליטוש) ובעל הידבקות מעולה לאפוקסי. חסרונו הוא היותו מחלחל מים, ולכן משתמשים בו תמיד כשכבת ביניים בין שתי שכבות צבע שאינו מחלחל מים. כל זמן ששכבת הצבע העליונה היא פוליאסטר, מקפידים בסדנה להרחיק ממנה מים. כך נראה גוף המכונית צבוע בפוליאסטר:

After epoxy the body is sprayed with polyesther – a good base for polishing

ברקע נראים דפנה ויואב מסדרים את הדלתות שחזרו אליהם. ניתן גם לראות שבינתיים נצבעו קשתות הגלגלים האחוריים באפוקסי.

פנים הכנפיים, וגם פנים קשתות הגלגלים האחוריים, תחתית המרכב והדלתות יצבעו ב"זפת פוליאוריתן" – חומר קשוח העומד במכות של אבנים ושאר מריעין הנזרקים אל תחתית הרכב תוך כדי נסיעה. הוא גם דוחה מים ומגן מפני חלודה ואפילו משכך רעשים!

פנים הכנפיים האחוריות כבר נצבע בו:

The inner side of the wings is coated with black polyurithan protective layer

 NEXT:     http://wp.me/pXLKy-Wx

PREV:     http://wp.me/pXLKy-VL