26-453 חוזרת מן המתים: פרק עשרים ושמונה- המרכב, א'.

Love at first glance

“כאן המעשה נפתח\ לא בגדי לבן וצח" נאמר בשיר גלגולו של מעילi המתאר את התדרדרותו של מעיל חורף נאה אחד, העובר מילד לילד במשפחה. הפזמון החוזר הוא "רץ גדליהו בו שנתיים והמעיל זהב פרוויים\ עוד שנה והוא כאילו עוד יותר יפה אפילו" כשהדגש הוא על הכאילו, וכשגדליהו מתחלף בו בלייזר שמתחלף בביילה שמתחלפת בחיה עד שהמעיל מגיע לפרץ, שמחליט להפטר מהגרוטאה במהירות האפשרית. “ובאותו היום בשתיים הוא איבד את השוליים\ ובשעה חמש בערך חור גדול נקב בברך\ וברגע האחרון הביאו בלי צווארון\ וסידר בו חור מול חור\ מלפנים ומאחור.”
אלו בערך היו גם תולדותיה של 26-453, עד שקנתה לה שביתה במחסן של אודי וחיכתה לגואל.
כך היא נראתה כשפגשתי בה לראשונה:לא ממש כשושנה בין החוחים.
וכך היא נראתה שם מזווית צילום שונה

And from a different angle

אי-אפשר היה כך להזיזה ממקומה וגם היה צורך לפלס לה דרך לאויר העולם.

How to get her out

ולהשלים את פירוק הכנפיים המתדלדלות. הנה הם עכשיו כבר בכרסה

Wings inside

כפי שכבר ציינתי באחד הפרקים הקודמים חיבור הרדיאטור לאשיה ב 26-069 שב לעפרו והיה לאבק חלודה בלתי מזוהה. חיפושי בספרות המודפסת והדיגיטאלית לא הצליחו להבהיר לי מה באמת צריך להיות שם. אי לכך, נחפזתי לפרק את הרדיאטור ממקומו כדי לגלות סוף-סוף את האמת על שורשיו.

Eager to discover how the radiator is really mounted

The journy to the promised land just begines

Emerging to the sun's light

Landing at Uri Sahar's workshop, next to the remains of a Rover 16

The car is taken apart

and meets its 1946 sister…

והנה הגיע היום, והגיע הגרר, והמנוחה החלה את מסעה לארץ המובטחת. שימו לב לארבע הדלתות, עומדות בצד (שמאל) ומפללות שלא ישכחו אותן:זהו. 26-453 כבר רואה אור יום, כבר רואה את תכול השמיים ואת צוהב החרדל.בשעה טובה הגיע הרובר לסדנה של אורי ונפגש שם לשעה קלה בעוד רובר הממתין לגאולה:לקראת הפירוק הממשמש ובא העלה אורי את הרובר על בלוקים בסככה, כדי שהגישה לחיבורים באשיה תהיה קלה יותר.כזכור התנענו את הרובר לפני הפירוק כדי לבדוק את מצב המנוע. לצורך זה הוחזר לו זמנית רדיאטור תקין. בהזדמנות זו בא עוד רובר לבקר. בעליו הגא עומד לצידו:

The body is seperated from the chassis

אורי שיחרר את כל הברגים המחברים את המרכב לאשיה, ואני ניתקתי את צמת החשמל, את דוושת הגז ועוד כמה דברים קטנים ולא נחשבים – והגיע הזמן להפריד בין הדבקים. שכנים חסונים גויסו ובאו להטות שכם, וההפרדה החלה. הרי היא שלב אחרי שלב:ולבסוף הועלה המרכב על עגלה, כדי שיהיה נוח יותר להעבירו ממקום למקום ולעבוד עליו.
עכשיו יתחיל, בקצב איטי ואחר מואץ פירוק נוסף של מה שנותר עליו. לפני הכל השלט הבא, שהיה מוצמד, הפוך משום מה, אל חומת האש: וזה מה שכתוב בו: Pressed Steel Co. Ltd דהיינו חברת הפלדה הכבושה בע"מ, מקואלי, אוקספורד.

14a-shelet

Body made by Pressed Steel Co. Cowley Oxford

Chassis number

Car number

חיפוש קל בגוגל מגלה כי בשנות הארבעים זו היתה החברה הגדולה בבריטניה ליצור גופי מכוניות – ובין לקוחותיה היו רולס-רויס, סטנדרד-טריומף, וקונצרן רוטס.
http://en.wikipedia.org/wiki/Pressed_Steel_Company
החברה הזאת התמזגה, התנפחה כבועת סבון ולבסוף התפקעה וקרסה עם כל תעשיית הרכב הבריטית. שרידיה נרכשו על ידי BMW ובמקום בו יצרו פעם בין היתר  מרכבים לרובר – מייצרים היום את ה"מיני".
מרכבי הרובר היו מועברים ברכבת מקואלי שליד אוקספורד לסוליהל שליד קובנטרי ושם מורכבים על האשיות.
עוד שלטים חשובים אחדים הוסרו בזהירות מן המרכב:
שלט שצריך בעצם להראות כך (פרט לשנה, למספר השלדה ולצד ההגה…)וגם זה, המפרט באיזה סוגי שמנים (שפסו זה מכבר מן העולם) צריך להשתמש, בקיץ ובחורף.

Lubrication chart

השלטים הללו ישלחו לפמלה דויד-ג’ונס לחידוש.
כך התחיל מסע חידוש מרכב הרובר, הצעד הראשון.

הצעדים הבאים יתוארו בהמשך,

PREV:    http://wp.me/pXLKy-n5

NEXT: http://wp.me/pXLKy-nT